سرخط خبرها

کسب رتبه‌های برتر کنگره ملی شعر دفاع‌مقدس توسط ۳ شاعر از خراسان‌رضوی| «خاکریز‌های بیداری» سنگر شعر دفاع مقدس است+ فیلم

  • کد خبر: ۲۰۷۸۸۲
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کسب رتبه‌های برتر کنگره ملی شعر دفاع‌مقدس توسط ۳ شاعر از خراسان‌رضوی| «خاکریز‌های بیداری» سنگر شعر دفاع مقدس است+ فیلم
آیین تجلیل از شاعران برگزیده یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین تجلیل از شاعران برگزیده یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی، صبح امروز (سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲) با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از اساتید دانشگاه، شعرا و نویسندگان ادبیات پایداری برگزار شد.

در این مراسم، عاطفه رنگ‌آمیز طوسی، مصطفی جلیلیان مصلحی، فرامرز اکبری، منیره‌سادات هاشمی، محسن تیموری، سید محمدامین موسوی، محمدحسین رحیمی و حسین مؤید به قرائت اشعاری در وصف شهدای دفاع مقدس و محور مقاومت پرداختند و ضمن تجلیل از سه برگزیده جشنواره کشوری از استان خراسان رضوی، کتاب مجموعه اشعار با عنوان «خاکریز‌های بیداری» رونمایی شد.

ارسال ۱۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: عرصه بیان حقایق در قالب خلاقیت هنرمندانه دقیقاً مشابه با عرصه نبرد حق و باطل است. تفاوتی ندارد انسان با توپ و گلوله در برابر دشمن بایستد یا با کلمات پرسوز و آهنگین. در هر دو حالت، ادای دین به خون شهدا و خدمت در مسیر نهادینه کردن اندیشه‌ای است که ایران اسلامی را در برابر دشمنان و بدخواهانش حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه شعر دفاع مقدس، مجموعه کلمات زیبا و دل‌نشینی است که با مسئولیت‌پذیری و تعهد اخلاقی همراه می‌شود، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲، جشنواره شعر دفاع مقدس به‌صورت کشوری آغاز شد. پس از اطلاع‌رسانی رسمی قرار بر این شد تا آثار گردآوری شود و پس از داوری، از برگزیدگان تجلیل شود. حدود یک ماه قبل، جشنواره اختتامیه در سطح استان در شهرستان سبزوار برگزار شد و پس از ارسال آثار برگزیده به بخش کشوری، خوشبختانه از هشت رتبه برتر کشور، سه رتبه در اختیار شعرای خراسان رضوی است.

سردار یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۱۰۰ اثر در این مرحله به دبیرخانه جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان رضوی رسیده که بخشی از ۱۰ هزار اثری است که در جشنواره کشوری با هم به رقابت پرداخته‌اند. رهبر معظم انقلاب به‌طور صریح بر تلاش حداکثری برای افزایش تولیدات فرهنگی و ادبی با محوریت آموزه‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تأکید داشته‌اند و بر همین اساس، بنا بر این است که تألیفاتی با محوریت آثار برگزیده در قالب دفتر‌های شعر منتشر شود؛ همان‌طور که امروز مجموعه شعری با عنوان خاکریز‌های بیداری به همت آقایان سعید خومحمدی و محسن افکاری رونمایی شد و این روند ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌طور جدی از هنرمندان فعال در این حوزه حمایت می‌کند تا همه بتوانند قلم بزنند، عاطفه و احساس شاعرانه خود را به ثبت برسانند و در این حوزه گام بردارند تا نسل حماسه و ایثار در گستره آینده سازان ایران اسلامی هم امتداد پیدا کند.

در بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس، «جواد جعفری نسب» در بخش شعر ولایت محوری و جهاد تبیین، «حسین ابراهیمی» در بخش شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی و «منیره سادات هاشمی» در بخش شعر کودک و نوجوان، هر سه از استان خراسان رضوی حائز رتبه‌های برتر جشنواره کشوری شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->